perjantai 5. heinäkuuta 2013

Olla möllötys :)

Olen ollut lähes kuukauden vapaalla. Viime vuosi oli mielenkiintoinen, mutta rankka töissä ja harrastusprojekteissa, en tajunnutkaan millaisessa ajatusmyllerryksessä ja enrgiavajeessa elin, kunnes 10.-23.6. välisen ajan tyhjensin päätäni nukkumalla paljon ja juoksemalla yksin pitkin maanteitä. Olin, liikuin, mutta täysin omilla ehdoillani. Tuo oleminen jatkuu.


Mieheni jaksaa puuhastella pihalla, minä lähinnä keskityn lueskelemaan terassilla ja katsomaan kuinka hienosti hän hoitaakaan hommat :D Viimeksi olen laiskotellut tällä mitalla ennen tylleröiden syntymää eli joskus kuusi vuotta sitten...vaihteeksi kauheen ihanaa!

Astettava jykevämmät hernetuet :) satoa saanemme herneiden ja mansikoiden lisäksi ainakin kesäkurpitsasta, salaateista, porkkanoista, pinaatista, avomaakurkusta ja yrteistä

Olen toiminut terassilla istuskellessani myös valvontahommissa, äitinä kun omistan monet silmät ja ohjeistuksia piisaa...En ole multaan koskenutkaan tänä kesänä, olen keskittynyt tekemään ruokaa ja leipomaan. Ruoastamme on tullut värikkäämpää ja monipuolisempaa, ravitsevampaakin. Olen pyrkinyt hidastamaan vauhtia ja lisäämään laatua. Olen pyöräillyt lähileipomosta tuoretta leipää, torilta perunoita, kauppahallista kalaa ja parhaillaan opettelen hyödyntämään villiyrttejä, lähinnä kylläkin vasta auringonkukanlehtiä ja nokkosta, mutta pikkuhiljaa repertuaari laajennee.

Vihersalaattia

Couscoussalaattia

Fetapinaattipiirakkaa

Suklaakakkua

Raparperipiirakkaa

Pakuriappelsiinisitruunaminttujääteetä

Tylleröt ovat puuhailleet omia leikkejään. Pihasta on tullut myös "leikkihuone" sillä kaikenlainen leikki ja puuhastelu on ulkoistettu.


Rakastan kesää. Rakastan kesää omakotitalossa. Ovet ovat selällään. Porukkaa, pientä ja isoa, tulee ja menee. Säästä piittaamatta, molemmat tylleröt pukeutuvat mekkoon tai hameeseen ja kirmaavat leikkeihinsä pihalle naapurilasten kanssa.


Kun nukuttaa, nukutaan.




Välillä keittiön pöydän ääressä istuu monenkokoista veijaria jätskillä naama virneessä. Kesän alussa päätin, että meillä tulee olemaan jätskiä pakkasessa, koko kesän, aina käden ulottuvilla. Koko poppoota onnellistava päätös :)

Olen surkea puutarhuri, mutta kesästä, vapaasta ja lomasta osaan ottaa irti olennaisen.

Olkoon ne kukat hiuksissa..



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti